Často kladené otázky
Co je v CoinBank zpoplatněno?
Zdarma je:- vklad prostředků (CZK, EUR, USD, kryptoměny)
- výběr prostředků (CZK, EUR, USD)
- výběr kryptoměn (tento poplatek plyne z transakčních nákladů na světových kryptoburzách a CoinBank je nemůže ovlivnit)
- při realizaci obchodu zaplatíte poplatek 1% z objemu obchodu
Podrobnosti naleznete na stránce Poplatky a limity.
V kterou dobu mohu nakupovat nebo prodávat kryptoměnu?
Nakupovat i prodávat můžete kdykoliv, tj. v režimu 24/7 včetně víkendů a svátků.
Jak nakoupím nebo prodám kryptoměnu?
Po přihlášení do klientského účtu, přejděte do sekce Nákup a Prodej. Zde jsou zobrazeny aktuální kurzy kryptoměn. Na konci každého řádku nebo pokud používáte zařízení s menším displejem, tak po rozkliknutí kryptoměny se nachází tlačítka Nakoupit a Prodat, stisknutím tlačítka budete přesměrovány na obrazovku, kde je možné zadat objednávku k obchodu.
Existují minimální limity pro obchodování. Tyto limity jsou pohyblivé, protože jsou odvozeny od aktuální ceny bitcoinu. Nejnižší limit je pro obchodování s bitcoinem a bývá cca 300 Kč.
Jaký je rozdíl v objednávce typu Kurz dle trhu a Limitní objednávka?
Jedná se o dva odlišné pokyny k obchodu.
Kurz dle trhu
Jedná se o pokyn k nákupu nebo prodeji požadovaného množství kryptoměny za aktuálně nejvýhodnější kurz (nejlepší nabídku/poptávku) v době doručení pokynu na trh (burzu). Není omezena cena, za kterou je možné pokyn uspokojit (obchod proběhne za nejlepší nabídku/poptávku). Pokynem říkáte, že chcete koupit určité množství kryptoměny bez dalších podmínek jako je určitý kurz, za který chcete obchod provést nebo celková cena nákupu/prodeje. V případě výkyvu na trhu bude pokyn realizován za odlišný kurz, než který byl k dispozici při odeslání pokynu z Vaší strany. Tento výkyv může být příznivý nebo nepříznivý. Kurz, který je zobrazen v uživatelském rozhraní na Trader je tedy pouze orientační.
Tento pokyn bývá realizován v řádu sekund až minut.
Limitní objednávka
Jedná se o pokyn zadaný s tzv. Limitní cenou. Limitní cena představuje vždy nejhorší cenu, za kterou je investor ochoten realizovat obchod. V případě nákupního pokynu je limitní cena nejvyšší cenou, za kterou jste ještě ochoten uskutečnit nákup kryptoměny. V případě prodejního pokynu je limitní cena nejnižší cenou, za kterou jste ještě ochoten uskutečnit prodej kryptoměny.
Pokud chcete kryptoměnu zobchodovat za konkrétní kurz tj. zadat přesně jaké množství kryptoměny se má koupit za jakou celkovou cenu, je třeba zadat Limitní objednávku, místo pokynu kurz dle trhu.
Je třeba sledovat protisměrné pokyny na burze např. pokud zadáváte pokyn pro nákup tj. zelená barva, je třeba sledovat kurzy pokynů pro prodej tj. červená barva v tabulce hloubka trhu. V momentě, kdy se tyto dva pokyny opačného směru potkají, tak je obchod realizován.
Proč byl obchod proveden za jiný kurz (popř. jinou cenu, množství) než bylo zadáno v objednávce?
Při zadání objednávky pokynem kurz dle trhu je běžné, že je obchod realizován za jiný kurz, než který byl zobrazen v okně “Aktuální kurz na trhu”. Je to dáno podstatou tohoto tzv. market pokynu.
Jedná se o pokyn k nákupu nebo prodeji požadovaného množství kryptoměny za aktuálně nejvýhodnější kurz (nejlepší nabídku/poptávku) v době doručení pokynu na trh (burzu). Tímto pokynem tedy neurčujete konkrétní kurz nebo celkovou cenu nákupu/prodeje. V případě výkyvu na trhu bude pokyn realizován za odlišný kurz, než který byl k dispozici při odeslání pokynu z Vaší strany. Výsledný kurz může být lepší a nebo horší.
Pokud chcete kryptoměnu zobchodovat za konkrétní kurz tj. zadat přesně jaké množství kryptoměny se má koupit za jakou celkovou cenu, je třeba zadat Limitní objednávku.
Jak mohu zrušit Limitní objednávku a jak dlouho je aktivní?
Limitní objednávka zůstává aktivní dokud nebude realizována tj. do doby, než bude na burze kurz dosažen nebo dokud ji nezrušíte. Limitní objednávku můžete pokynem zrušit v sekci Transakce na první kartě Objednávky.
Jaký je rozdíl mezi aplikací CoinBank a CoinBank Trader?
CoinBank dvě aplikace, pokud si klientský účet založíte v jedné z jedné z nich, tak automaticky se můžete přihlásit i do té druhé se stejnými přihlašovacími údaji. U nás máte veden jeden klientský účet tzn. že po přihlášení uvidíte v obou aplikacích své celé portfolio a objednávky k obchodům můžete zadávat v obou aplikacích.
Aplikace CoinBank provozovaná pod doménou CoinBank.cz nebo jako mobilní aplikace CoinBank Směnárna, funguje jako směnárna. Kurzy pro nákup a prodej jsou pevně stanovené dopředu. Mezi těmito kurzy je spread tzn. cena nákupu je vyšší než prodejní cena a naše zisky jsou zahrnuty ve spreadu. Velikost spreadu je u každé kryptoměny jiný, neboť se odvíjí od její likvidity na burze, se kterou je systém propojen (proto má např. BTC tento spread nejmenší). V této aplikaci je větší nabídka kryptoměn než v CoinBank Trader.
Aplikace CoinBank Trader provozovaná pod doménou Trader.CoinBank.cz nebo jako mobilní aplikace CoinBank Trader, funguje jako burza. Zde uvedené kurzy jsou shodné s kurzy na burze. Svými objednávkami zadanými v této aplikaci vstupujete přímo na trh. My si z každého uskutečněného obchodu ponecháváme poplatek 1% z objemu transakce.
Proč na CoinBank Trader nemohu prodat kryptoměnu, kterou mám ve svém portfoliu?
Pravděpodobně se jedná o situaci, kdy tato kryptoměna byla nakoupena v naší druhé aplikaci CoinBank. Na CoinBank Trader je totiž menší nabídka kryptoměn. V případě, že si v CoinBank zakoupíte kryptoměnu, která není v nabídce na CoinBank Trader, tak po přihlášení kryptoměnu ve svém portfoliu uvidíte, ale nelze ji v této aplikaci prodat. Prodej je třeba uskutečnit přes směnárnu CoinBank.
Proč se v mém účtu objevil minusový stav prostředků v CZK/EUR/USD?
V aplikaci CoinBank Trader se vyjímečně stane, že Vám systém umožní nakoupit kryptoměnu za více finančních prostředků než máte aktuálně ve svém klientském účtu, proto se můžete dostat do mínusových hodnot FIAT měn. Ačkoliv se snažíme tomu předcházet, tak vzhledem ke složitosti systému není možné se tomuto zcela vyhnout.
Jedná se tedy o naší pohledávku vůči Vám, většinou se jedná o velmi drobné částky. Nemusíte nic dělat, nám to nevadí a počítáme s tím, že se to může stát. Při dalším obchodu to bude automaticky vyrovnáno.
V portfoliu mi zůstaly kryptoměny v příliš malém množství a není možné je na CoinBank Trader prodat, co teď?
Pokud nemáte zájem kryptoměnu přikoupit a chcete se zbavit těchto zbytkových kryptoměn, tak máte možnost je prodat v naší druhé aplikaci směnárně CoinBank.cz.
Kdy a proč musím provést ověření účtu?
Pokud na klientský účet v CoinBank vložíte méně než 25 000 Kč nebo ekvivalent v jiné měně včetně virtuálních (v součtu vkladů od založení účtu), tak není nutné Váš účet ověřit. S vloženými prostředky můžete obchodovat bez omezení.
Pokud vložíte prostředky v hodnotě vyšší než je ekvivalent 25 000 Kč, tak je potřeba dokončit základní ověření účtu (Úroveň 1). Bez ověření Vám jinak systém nedovolí provést další nákup nebo prodej kryptoměn. K tomuto ověření je nutné nahrání kopií dvou dokladů totožnosti a vyplnit dotazník. Jako první (hlavní) doklad je možné použít občanský průkaz nebo průkaz povolení k pobytu. Jako druhý (vedlejší) doklad je možné nahrát řidičský průkaz, cestovní pas nebo kartičku zdravotní pojišťovny. Nakonec je nutné poslat ještě ověřovací platbu z bankovního účtu vedeném na jméno klienta. Tuto platbu musí doprovázet zpráva pro příjemce ve znění: “Ověření CoinBank.cz jméno příjmení”. Z tohoto důvodu je nedostačující vklad provedený v minulosti, vkladové platby totiž doprovází jiná zpráva pro příjemce.
Pokud vložíte prostředky v hodnotě vyšší než je ekvivalent 375 000 Kč za 30 dní nebo 1 000 000 Kč od založení účtu, tak je nutné dokončit vyšší úroveň ověření (Úroveň 2), kdy je třeba podložit Vaše tvrzení o zdroji finančních prostředků poskytnutím nějakého dokumentu tj. nestačí již pouze ústní nebo písemné prohlášení tvrzené klientem. Systém Vás na nutnost tohoto ověření upozorní a nedovolí provést další nákup nebo prodej kryptoměn. Dokončení tohoto ověření může trvat déle a neradi své klienty blokujeme v obchodování. Pokud budete na provedení obchodu spěchat, tak nás neváhejte kontaktovat např. SMS zprávou (tel. č.: +420 725 393 497) a obchodování přechodně povolíme. Počítejte však prosím s tím, že v tomto případě Vám budeme blokovat výběry z klientského účtu, než bude ověření na úroveň 2 dokončeno.
Je nám líto, že Vás tímto musíme obtěžovat, jsme však povinnou osobou dle 253/2008 Sb, O některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu. Tento zákon stanovuje podmínky, kdy jsme povinni provést identifikaci a kontrolu svého klienta.
Jsou mnou poskytnuté osobní údaje v bezpečí?
Ano. Osobní informace jsou uchovávány a je s nimi nakládáno v souladu se zákonem č.110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů a příslušných nařízeních Evropské unie. Přístup k nim má pouze několik osob, které provádějí ověření účtu. Kopie osobních dokladů jsou bezpečně uloženy na našem serveru v Microsoft Azure pod hladinou moře.
Mohu na svůj klientský účet vložit peníze (CZK, EUR, USD) jiným způsobem než převodem z bankovního účtu?
Bohužel ne. Jediný způsob jak vložit peníze na klientský účet CoinBank je převod prostředků bezhotovostním bankovním převodem. Není možné vkládat peníze v hotovosti, ani prostřednictvím debetní/kreditní karty. Ke vkladům je možné použít i Revolut Bank.
Poslal(a) jsem Vám peníze a uvedl(a) jsem špatně variabilní symbol nebo zprávu pro příjemce. Co mám dělat? Připíšete mi částku na klientský účet?
Zpráva pro příjemce ve tvaru [mezinárodní zkratka vkládané měny] [identifikační kód klientského účtu] CoinBank.cz, je povinná náležitost platby pro vklad finančních prostředků na klientský účet v CoinBank. Pokud ji neuvedete nebo uvedete chybně, tak bohužel nemůžeme platbu z bezpečnostních a provozních důvodů připsat, naopak variabilní symbol není třeba uvádět.
Všechny příchozí platby, které nebyly vloženy na klientský účet v CoinBank, vracíme zpět na bankovní účet, ze kterého nám platba přišla. Vy máte opět možnost, poslat ji znovu se správnými údaji. Tyto platby jsou odesílány několikrát denně okamžitým typem platby.
Jaké měny si mohu do CoinBank vložit a jaké vybrat?
CZK, EUR, USD a všechny kryptoměny, které jsou v naší nabídce.
Mohu mít kryptoměnu u CoinBank uloženou i dlouhodobě? I několik let?
Ano. Kryptoměnu můžete mít u CoinBank uloženou, jak dlouho potřebujete, a po několika letech ji prodat a nebo si převést do své peněženky. Vedení účtu v CoinBank je bez poplatku a není časově omezeno.
Proč máte v obchodních podmínkách, že doporučujete převést kryptoměny do vlastních peněženek?
Vaše kryptoměna je u CoinBank v bezpečí, ale u kryptoměn je obecně doporučováno mít je uloženy v peněžence, ke které máte přístup pouze Vy. Pokud ji necháte v CoinBank, tak nakoupená kryptoměna zůstává na mezinárodních trzích.
Jak si mohu převést kryptoměnu z CoinBank do své vlastní peněženky?
V sekci Vklady a výběry jsou uvedeny všechny kryptoměny, které máme v nabídce. Vaše kryptoměny jsou uvedeny na začátku této tabulky a mají aktivní červené tlačítko Vybrat. Po jeho stisknutí zadejte množství kryptoměny a adresu peněženky, kam budete kryptoměnu posílat a dejte pokračovat. Bude Vám zobrazena výše poplatku za tuto transakci, pokud budete s výší poplatku souhlasit zadejte ANO - vybrat, v opačném případě dejte NE - zpět.
Jak mohu převést kryptoměnu ze své peněženky do CoinBank?
V sekci Vklady a výběry jsou uvedeny všechny kryptoměny, které máme v nabídce. V tabulce najděte kryptoměnu, kterou plánujete vložit. Po kliknutí na zelené tlačítko Vložit budete dle druhu vkládané kryptoměny dotázáni na přesné množství kryptoměny, které k nám budete převádět, případně na volbu sítě a poté dejte pokračovat. Bude Vám vygenerována depozitní adresa peněženky a u některých kryptoměn též TAG/MEMO, současně Vám přijde e-mail obsahující stejné informace. Adresu depozitní peněženky a TAG/MEMO (pokud byl vygenerován) použijete pro odeslání kryptoměny z vaší peněženky do CoinBank
Jak dlouho trvá uskutečnění vkladu prostředků na klientský účet v CoinBank?
Vklady CZK, EUR, USD jsou připsány na klientský účet ihned po připsání prostředků na náš bankovní účet, jedná se o automatizovaný proces. CoinBank má bankovní účty u Fio, Equa bank a Komerční banky. V případě zaslání prostředků ze stejné banky nebo okamžitým typem platby jsou finance zpravidla připsány do několika minut nebo okamžitě. V případě zaslání standardním typem platby a z jiné banky, trvá připsání obvykle jeden pracovní den.
Většina kryptoměn je připsána na účet v okamžiku, kdy se kryptoměna objeví v blockchainu s potřebným počtem potvrzení.
Několik málo kryptoměn jsou připisovány ručně operátorem a v takovém případě bude kryptoměna připsána na Váš účet několik hodin po zapsání do blockchainu.
Jak dlouho trvá uskutečnění výběru prostředků z CoinBank?
Výběry CZK, EUR, USD nejsou odeslány v momentě zadání pokynu k výběru, nejedná se o automatizovaný proces. Odchozí platby musí autorizovat operátor, který je autorizuje několikrát denně. V momentě odeslání z našeho bankovního účtu ve Fio bance obdržíte informativní e-mail, že platba byla odeslána.
Platby nejsou odesílány okamžitou platbou, peníze tedy budou na Vašem bankovním účtu nejpozději do dvou pracovních dnů. Ve většině případů však do konce následujícího pracovního dne. Doba trvání závisí na tom, u které banky máte vedený účet.
Výběry kryptoměn podléhají manuální kontrole, je to z bezpečnostních důvodů. Kryptoměny tedy nejsou odeslány v momentě zadání pokynu z Vaší strany. Operátor autorizuje výběry do cílových peněženek v pracovní době přibližně každé dvě hodiny. Mimo pracovní dobu jsou intervaly delší.
V momentě, kdy operátor zařadí Váš výběr kryptoměny do fronty výběrů, budete informován prvním emailem. Do 60 minut bude proces dokončen a přijde Vám druhý email.
K čemu slouží a jak se používá dvoufázové přihlašování?
Dvoufázové přihlašování slouží ke zvýšení bezpečnosti Vašeho klientského účtu v CoinBank. Když aktivujete dvoufázové ověření, Váš účet bude chráněn další úrovní zabezpečení. K přihlášení bude potřeba něco, co znáte (heslo), a něco, co máte (kód generovaný ve Vašem telefonu). Pro lepší pochopení zapnutí a použití dvoufázového ověřování u CoinBank jsme pro Vás připravili video Dvoufázové ověřování na CoinBank.cz.
Kód generovaný ve Vašem telefonu je platný jen 30 vteřin a poté je vygenerován kód nový. Aby ověření fungovalo korektně, tak je nutné mít v telefonu nastavený správný datum a správný čas.
U svého účtu jsem aktivoval dvoufázové ověření a telefon se mi rozbil (telefon jsem ztratil). Jak se mám teď přihlásit ke svému účtu?
Je potřeba provést individuální ověření. Kontaktujte nás prosím na podpora@coinbank.cz nebo volejte +420 725 393 497.
Poradí mi někdo, když něčemu nerozumím?
Ano, můžete zaslat dotaz e-mailem na podpora@coinbank.cz, případně využít naší telefonickou info linku na telefonním čísle 725 393 497.